Aardbeving #2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Emiel Barten - WaarBenJij.nu Aardbeving #2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Emiel Barten - WaarBenJij.nu

Aardbeving #2

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

12 Maart 2011 | Japan, Tokio

Even een kort berichtje, even om te melden dat het allemaal goed met me gaat.

Ik had net een rondje hard gelopen en zat uit te puffen in een parkje toen de aardbeving begon. De eerste pak en beet 30 seconden ging het redelijk rustig. Daarna ging het 10 seconden echt flink te keer, dikke bomen te schudden, gebouwen (wolkenkrabbers) om me heen te schudden en te kraken. Thijs belde me op tijdens de beving en hij zat in z'n kamer, 5 hoog. Keukenkastjes leeg, oventje van de kast af gevallen, plantenbakken om, dat soort dingen. Maar hij kneep 'm echt wel even.
Daarna nog zeker 2 uur lang minimaal om het kwartier een naschok. Tijdens het typen van dit verhaal zelfs nog 2 kleine naschokken. Thijs en ik hebben nog even de fiets gepakt en zijn Tokyo in gefiets. Super druk op straat, allemaal mensen die nog naar huis moeten. De treinen en metros rijden hier niet meer dus Tokyo was 1 grote file van auto's. Supermarkten leeggeplunderd. Gelukkig hier geen gevaar voor een Tsunami of iets dergelijks. Alleen het waterpeil in de rivier stond iets hoger dan normaal. Hoewel jullie waarschijnlijk beter op de hoogte zijn van wat er allemaal gebeurd is in de rest van Japan denk ik dat 300km boven Tokyo de schade vele malen groter is.

Bedankt voor alle bezorgde berichtjes, maar nogmaals met mij gaat het goed en maak je geen zorgen. Btw, ik zal nooit meer om een aardbeving vragen.


  • 11 Maart 2011 - 15:19

    Nas:

    Wow dude! Echt sick!!!
    Gelukkig gaat het goed met je!
    Ik wou je net nog ff mailen ;)!
    Hopelijk keert de orde snel terug in tokyo.


  • 11 Maart 2011 - 15:21

    Dirk Barten:

    nou gelukkig dat alles goed gaat met je
    we maakten ons wel grote zorgen
    volgen ons wilde je dit een keer meemaken
    nou denk ik dat je daar nu wel anders over denk
    nou wij zijn in ieder geval blij dat met jou alles goed is
    groeten de bartens uit dat mooie wieringerwerf

  • 11 Maart 2011 - 15:42

    Ils.:

    Lieve Emiel! Gelukkig gaat het allemaal goed! Ik hoorde het vanochtend tijdens college en ik dacht meteen SHIIIT Emiel zit in Tokyo! Iedereen heeft me toen gerustgesteld van het is vast wel goed, maar ik vond het toch wel spannend allemaal! Gelukkig gaat het goed! Kun je nu wel binnenkort vliegen naar die eilanden??? Ik hoop het voor je! Succes en veel plezier nog daar!
    P.s. jij hebt idd je aardbevingen wel gehad;), NOOIT meer zeggen dat ze gaaf zijn dus! xxx

  • 11 Maart 2011 - 16:19

    Twan :

    he emiel ik ben meteen hier op je site gaan kijke of je er al wat op had gezet gelukkig gaat het goed. als je teurg komt moete we samen maar ff een biertje haale groetjes

  • 11 Maart 2011 - 17:44

    Bassie:

    Nou, dat valt gelukkig mee..!! In Sendai is alles aardig naar de klote geloof ik.. De beelden die daarvandaan komen zijn echt niet leuk! Maargoed, een hele geruststelling dat jij nog op je fietsje door tokio kon fietsen;) Dit was wel waar je om vroeg he.. beter niet meer doen!

    oja, dit is trouwens de nummer 3 aardbeving ooit!! (in het epicentrum dan) 8.9 op de schaal van richter!!)


  • 11 Maart 2011 - 17:54

    Han Barten:

    hoorde je net op de t.v.ned 1.
    gelukkig is alles goed met jouw.groet van ons.

  • 11 Maart 2011 - 18:41

    Maarten:

    Heee Jongen.

    Was even schrikken toen ik het hoorde vanmorgen, meteen internet aangezet en wat nieuws gelezen. Ben blij voor je dat alles goed is afgelopen. ook wel massel dat je net buiten was toen het gebeurde, op een betere plek kan je niet wezen volgens mij. een hele ervaring weer.
    Hoop dat alles snel weer beetje op de rails komt in Japan zodat je nog een paar mooie weken kan hebben. spreken elkaar snel weer.

    Maarten,

    ps, ook nog van mijn moeder.

  • 11 Maart 2011 - 19:14

    Alex En Marloes:

    Hoi Emiel, gelukkig dat je in een deel bent waar geen grote problemen zijn goed te horen dat het goed met je gaat. Wel een bijzondere ervaring. Succes en sterkte in het verre Japan. Groetjes Alex en Marloes

  • 11 Maart 2011 - 19:52

    Esther Barten:

    Emiel! Gelukkig gaat het goed met je! Hier was ook iedereen ongerust.. Dus hier even een berichtje, ook namens m'n ouders! Hoor al van meerdere mensen dat je op televisie was, maar heb het nog niet terug kunnen vinden. Ben benieuwd! Succes daar!

  • 12 Maart 2011 - 16:46

    Piet En Nel:

    Hoi Emiel,
    Heb je inmiddels al een pilsje bemachtigd,of gaat dat niet lukken voorlopig????
    Hoop dat de na schokken wat weg blijven. ga je goed man!!!
    dikke van ons.

  • 12 Maart 2011 - 17:28

    Sandra:

    Hey Emiel.

    Goed om te lezen dat alles goed met je is.
    Was wel ff schrikken zeg.
    Hopen dat je laatste weken rustig blijven en dat je er nog lekker van genieten kan.

    Groeten Sandra

  • 14 Maart 2011 - 14:47

    Jeannoux:

    Hoi Emiel,

    Ik zit momenteel in Nagoya en we wilden morgen naar Tokyo gaan, we vliegen de 21e naar Dusseldorf. Via google kwam ik jouw verhaal tegen. Hoe is de situatie in Tokyo?? Ik merk hier in Japan nauwelijks iets van de situatie, maar de berichten vanuit Nederland zijn om bang van te worden. Ik hoor graag jouw mening (jeannouxdriessen@hotmail.com).

    Dank!

  • 14 Maart 2011 - 16:01

    Bassie:

    Barten!
    Lees ik de Metro, sta jij er ineens in!! Dat is ff een dubbel gevoel.. Aan de ene kant wel stoer;) maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een beetje benauwd als ik dat zo lees! Ik hoop dat het daar in Tokio goed gaat met je, en dat je ondanks alle chaos nog wel kan genieten van je laatste weekjes..

    Gr, bas

  • 14 Maart 2011 - 21:07

    Bram:

    Barten!
    Wat een ervaringen allemaal man! Ongelofelijk.. We zijn hier in ieder geval allemaal ontzettend opgelucht dat alles goed gaat daar. Zal wel een bijzondere laatste maand worden daar. Nou, succes/sterkte en we spreken elkaar binnenkort!

    Groeten

  • 15 Maart 2011 - 15:24

    Len:

    Poeh ik vind nou toch wel dat het tijd wordt dat je terug komt Emiel. De nieuwsberichten worden met de dag slechter wat betreft die kerncentrales en naschokken en dodentallen. Gelukkig ben je oke. Lets keep it that way..

    kus


  • 15 Maart 2011 - 21:16

    Jolyn:

    Heee neef,
    hoorde van je ouders heel vaaag dat er iets was gebeurd geen idee wat er precies was geberut. Want het nieuws hier in Italie doorkrijgen is nog niet echt makkelijk. Het toetsenbord trouwens ook niet haha.
    Maar goed uiteindelijk na het vragen van de vader van een klasgenoot wist ik hoe het verhaal zat! Ben blij te horen dat het goed met je gaat(:
    Groetjes uit een land waar het heel erg regent:s

  • 16 Maart 2011 - 09:44

    Niels En Wendy:

    Hoi Emiel,
    Niels hoorde vannacht je intervieuw met de radio, heel gek om je te horen. Hoop dat je naar een gebied gaat waar het beter is en veiliger. Hoorde net alweer geen goed nieuws over de kerncentrales.
    Hoop je snel weer te zien!!
    Let op je zelf en de groetjes van de familie Moeijes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2011

Takamatsu en Okinawa

12 Maart 2011

Aardbeving #2

09 Maart 2011

Tsukiji, Wintersport en m'n project

22 Januari 2011

Feestdagen, Sumo en Yamaha

08 December 2010

Casio en Kyoto
Emiel

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 42424

Voorgaande reizen:

22 September 2010 - 08 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: