Week 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Emiel Barten - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Emiel Barten - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

05 Oktober 2010 | Japan, Tokio

Week nummer 1
De eerste week zit er al weer op. Eerlijk gezegd is ie voor mij voorbij gevlogen. Eigenlijk elke dag zijn we de hele dag en avond op pad geweest. In het begin vooral om allerlei dingen te regelen. Ik moest namelijk nog kastjes, een kussen, een matras en een telefoon kopen. Bovendien moest ik van alles aanvragen waaronder een ‘Alien Registration’, een ‘National Health Insurance Registration’ en een bankrekening (zodat ik op meer plaatsen geld op kan nemen). Maar daarnaast hebben we alle tijd gehad om Tokyo in te gaan. Het is me nu al duidelijk geworden dat dit echt een gigantische wereldstad is. Ik bedoel ik was onder de indruk van Dubai maar dit slaat echt alles. Alles is hoogbouw, overal neon reclame borden, de drukte op straat, het metro doolhof (wat overigens fantastisch geregeld is), de snelweg door de stad waar altijd 50 km per uur wordt gereden vanwege de drukte, de verwarmde toiletbrillen in openbare toiletten, op elke hoek van de straat een supermarktje die 24 uur per dag open is, allemaal kleine mensjes die je aanstaren; Middenmeer en Delft zijn hier natuurlijk niets bij! Van wat ik tot nu toe van Tokyo heb gezien vind ik het echt een fantastische stad!

Dan m’n kamer. Ik wist ’t van tevoren maar 7,1 m2 valt dan toch weer tegen. Daarnaast deel ik samen met Erik en 4 Japanners (gemiddelde leeftijd 50 jaar) een klein eetkamertje, een wc, een douche en een inimini keukentje (met 1 pitje). Vooral de keuken is vies, het ruikt er muf en alles is oud. M’n kamer heeft 1 raam en daarmee kijk ik recht uit op een gebouw (dat letterlijk een halve meter naast ons gebouw staat). Eén huisgenoot van ons spreekt prima Engels en die grapte al dat ik beter in een Amerikaanse gevangeniscel kon gaan zitten. Maargoed, ik moet niet zo zeuren, er zijn ook een paar voordelen. Zo heb ik een eigen koelkast op m’n kamer, een eigen airco/climate controller en een schoonmaakster (maar die doet natuurlijk m’n kamer niet). Bovendien zit ik in hartje Tokyo vlakbij metrostation Akihabara van waaruit ik in een mum van tijd een groot deel van Tokyo kan bereiken. Al met al denk ik dat ik het hier prima 5 maanden vol kan houden, gewoon zorgen dat ik niet zo vaak op m’n kamertje zit, maar dat was ik toch al niet van plan.

De Japanners zelf zijn ontzettend aardig. Ze zijn super enthousiast en willen je overal mee helpen. Ik liet een keer iets vallen in de supermarkt en toen was er een Japanse die pakte het vliegensvlug op en bedankte me dat ze me mocht helpen. Ook onze huisgenoten willen ons met alles helpen. De Engelstalige huisgenoot heeft ons een keer rondgeleid door een aantal wijken in Tokyo en hij heeft ons precies vertelt waar de handigste winkeltjes zijn. Een andere huisgenoot (die geen Engels kan spreken) wil ons altijd helpen met het eten klaarmaken. Zo mochten we zijn hakmes en kruiden gebruiken en kregen we zomaar een stuk vlees van hem toen hij zag dat we geen vlees gebruikten (dat kwam omdat Valerie vegetarisch is maar hoe maak je dat een Japanner duidelijk, want iets weigeren dat gaat hier niet).
De eerste avond stappen in Tokyo is ook een feit. We zijn met de 5 mannen een avondje naar Roppongi geweest. Roppongi schijnt hét uitgaansgebied te zijn in Tokyo, het is dan ook een redelijk grote wijk in Tokyo waar ontzettend veel clubs te vinden zijn. Dit is ook het gebied waar we de meeste niet Japanners zijn tegengekomen. Een groot nadeel is dat veel clubs rond de 30 euro entree vragen en dat een simpel biertje al 10 euro kost. Een ander nadeel is dat de metro ’s nachts niet rijdt, we hebben daarom de laatste metro heen genomen (rond een uur of twaalf) en de eerste metro terug (half zes). Op zich geen probleem want je kan daar prima stappen en we hebben ons dan ook prima vermaakt.

Dan nog voor degene die me cash, een blanco cheque of een liefdesbrief willen sturen, dit is mijn adres:

Iwamoto-cho 2-11-12 Chiyoda-ku Tokyo, kamernummer 406. zip:101-0032

Ik heb ook een nieuw mobiel nummer: *(+81)80-30802203. M’n oude telefoon laat ik ook nog aanstaan, ik weet namelijk niet wat voor jullie het voordeligst is om te smsen of te bellen.

Ik houd jullie op de hoogte!

  • 04 Oktober 2010 - 16:51

    Paul:

    Nog beste lange stukjes voor jouw doen Basten!

    Haha nee, ziet er allemaal heel vet uit. Alleen jammer van je kamertje, gaat m niet worden om met een mooie Japanse dat kleine bedje in te duiken.. hehe.

    Groeten!

  • 04 Oktober 2010 - 16:58

    Maris:

    Sounds good! Jij vermaakt je wel. Ik ga proberen op je rare andres een kerstkaart te sturen! Mag ik hem wel 3 weken van te voren posten denk ik! Wat eet je allemaal daar? Kun je een beetje normaal voedsel vinden in de winkel?
    Liefs!

  • 04 Oktober 2010 - 17:55

    Anita:

    Bro!!!

    Klinkt allemaal heel spannend!!!! Ik ga Noriko maar weer ns voor je mailen. Dat eten moet goedkoper kunnen. Ennn ik ga voor je collecteren, langs de deuren. Of een sponsorloop.....

    Toedels

  • 04 Oktober 2010 - 18:01

    Lotte:

    Goed dat ik je adres heb, anders had ik er inderdaad naar gevraagd. Wel raar hoor, ben benieuwd of je onze post gaat ontvangen.

    Maar het klinkt alsof jij je prima red aan de andere kant van de wereld. Gave foto's zitten ertussen. Leuk om te lezen en te bekijken.

    Tot het volgende weekverslag ;)

    X Lotte

  • 04 Oktober 2010 - 18:16

    Jelle Kooijman:

    zoo dat klinkt echt heel erg leuk (beetje jammer van je kamertje dan maar goed). Meteen al uit gaan natuurlijk haha (gelijk heb je hoor) mij lijk het ook een heeeeele belevenis om in zo`n gigantische stad te zijn. en Dubai was ook heel mooi zag ik al op de foto`s.
    groetjes (ik wacht op je volgende verslag;) )

  • 05 Oktober 2010 - 06:39

    Ils:

    Emiel!

    Wat een super verhaal! En je foto's zijn echt te koel; persoonlijk ben ik toch wel fan van de golfbaan en .. ik denk dat het een soort achtbaan was midden in de stad?? Woon jij nu ook in die gekke stad met het vliegveld MIDDEN tussen de wolkenkrabbers?? Het klinkt allemaal alsof je het prima naar je zin hebt; geniet lekker door en blijf ons op de hoogte houden!

    xxx
    P.s. je uitzicht vanuit je kamer is werkelijk fantastisch ;)

  • 15 Oktober 2010 - 20:45

    Piet En Nel :

    Hoi lieve Emiel,
    ben je al een beetje gewend in Japan,gelukkig dat je zo,n prachtige kamer hebt met zo,n schitterend uitzicht,(Grapje) heb gehoord dat je op zoek bent naar wat anders .Zondagochtend komen pap en mam bij kletsen, dus zullen we de laatste nieuwtjes wel horen. Nou man hier gaat alles naar wens hoor ,xxxx van ons en heeeel veeel plezier doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2011

Takamatsu en Okinawa

12 Maart 2011

Aardbeving #2

09 Maart 2011

Tsukiji, Wintersport en m'n project

22 Januari 2011

Feestdagen, Sumo en Yamaha

08 December 2010

Casio en Kyoto
Emiel

Actief sinds 15 Sept. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 42449

Voorgaande reizen:

22 September 2010 - 08 April 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: